!هاتفی از غیب

!هاتفی از غیب

علم خمینی بر زمین نمی ماند..
مگر ما مرده ایم؟!

گر حنجره های سابقون خاموش است / خون جــگر بسیجیان در جوش است
تا هست بسیج و حضرت خامنه ای / ای پیر جماران علمت بر دوش است

وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا وَیَرْ‌زُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ | طلاق

پیام های کوتاه
  • ۱۰ اسفند ۹۳ , ۱۲:۴۵
    هدف!
جملک
کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

۱۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰ نظر
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۷
  • ۲۴۱ نمایش
  • آریا هاتف

امام علیه السلام به دو نکته مهم اشاره مى فرماید: نخست این که انسان باید از گفتن چیزى که درباره آن آگاهى ندارد بپرهیزد، به خصوص هرگاه اسناد به خداوند متعال داده شود. از نظر عقل نیز کار قبیحى است زیرا هنگامى که انسان چیزى را نمى داند ولى به طور قطع از آن خبر مى دهد مفهومش این است که من درباره آن علم و اطلاع دارم در حالى که این دروغ است و دروغ، از زشت ترین کارهاست. در دومین نکته امام علیه السلام مى فرماید: «بلکه همه آنچه را مى دانى نیز مگو ... »; زیرا بیان آنچه انسان مى داند گاه افشاى اسرار مؤمنین و گاه غیبت و عیب جویى دیگران است و گاه سبب اهانت و یا ایجاد اختلاف در میان مردم و یا اشاعه فحشا و یا سبب اضطراب افکار عمومى مى شود و یا افراد کم استعدادى را به گمراهى مى افکند که همه این ها از مصادیق گناه است. علتى که امام علیه السلام براى نکته دوم گفته است مقصود ایشان را کاملاً آشکار مى سازد و آن این که چشم و گوش و دست و پا و زبان هرکدام مسئولیتى دارند و مسئولیت زبان از همه اعضا بیشتر است و گناهانى که با زبان انجام مى شود فزون تر و متنوع تر مى باشد.

  • ۰ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۴
  • ۱۹۰ نمایش
  • آریا هاتف
  • ۱ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۲
  • ۲۸۵ نمایش
  • آریا هاتف

........

۲۹
ارديبهشت

در تشرفی که آیت الله مرعشی نجفی خدمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه و شریف داشتند، حضرت آقا تاکید فرمودند بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه خصوصا رکعت آخر: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَّحَّم عَلی عَجزِنا وَ اَغِثنا بِحَقِّهِم». بارالها درود بر محمد و آلش بفرست و بر عجز و ناتوانی ما رحم کن و به حق محمد وآل او به داد ما برس

  • ۰ نظر
  • ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۹
  • ۱۹۰ نمایش
  • آریا هاتف

بعد ها مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه را یافتیم. ایشان در سجده آخر یک دعایی می فرمودند که به نظرم آمد از این بهتر است. ایشان بعد از ذکر سجده صلوات می فرستادند و بعد می فرمودند: وَافعَل بـِنا ما أنتَ أهلـُهُ وَ لا تـَفعَل بـِنا ما نـَحنُ أهلـُهُ یا أهلَ التـَّقوی وَ المَغفِرَة یا أرحَم الرّاحِمین به نظرم آمد که این دعا مهم تر است. معنایش را متوجه شدید؟ با ما آنطور که تو اهل هستی رفتار کن. با ما آنطور که ما اهلش هستیم رفتار نکن. آنطور که تو اهلش هستی حد ندارد. شما در آن دعا عافیت می خواستی. عافیت دین و دنیا و آخرت و... اینجا می گوید آنطور که تو اهلش هستی با ما رفتار کن. فوق عافیت همه چیز. این مهم است. انسان این دعا را بکند خوب است. با تمام دل دعا کند. ایشان تمام عمرش گفته بود وَافعَل بـِنا ما أنتَ أهلـُهُ خیلی عظیم است. آن وقت که این دعا را کرده باشد، چه ثروتی هم در این عالم و هم در آن عالم به او می دهند؟ ما که نمی فهمیم. آن دنیا ممکن است بفهمیم. خب پس در سجده آخر تسبیح را می گوییم:سبحان الله سبحان الله سبحان الله سبحان ربی الأعلی و بحمده. بعد صلوات و بعد این دعا وَافعَل بـِنا ما أنتَ أهلـُهُ وَ لا تـَفعَل بـِنا ما نـَحنُ أهلـُهُ یا أهلَ التـَّقوی وَ المَغفِرَة یا أرحَم الرّاحِمین ... منبع: از فرمایشات حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان


  • ۰ نظر
  • ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۷
  • ۱۹۷ نمایش
  • آریا هاتف

حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه میﻓﺮمایند: ﺍﻟﺘﺪﺑﻴﺮ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﻌﻤﻞ یؤﻣﻦ ﺍﻟﻨﺪﻡ «غررالحکم/ص۸۱۶»
ﺗﺪﺑﻴﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻯ ﺁﺩﻣﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ پشیمانی در امان میﺩﺍﺭﺩ


تدبیر به این معناست که عاقبت کارمون رو ببینیم، برای کارامون برنامه ریزی کنیم و بهشون نظم بدیم که ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻟﻐﺰﺵ ﻭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻯ ﻣﻰ کنه ﻭ ﺍﺯ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻛﺎﺭﻯ ﻫﺎ، ﻣﻘﻄﻌﻰ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻥ ﻫﺎ، ﻭ ﺍﺗﻠﺎﻑ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ کم می‌کنه

  • ۰ نظر
  • ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۴
  • ۱۷۴ نمایش
  • آریا هاتف

  • ۱ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۱
  • ۱۷۳ نمایش
  • آریا هاتف

یاد مرگ

۲۸
ارديبهشت
  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۵
  • ۱۹۲ نمایش
  • آریا هاتف
  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۵
  • ۱۸۲ نمایش
  • آریا هاتف

توجه در نماز...

۲۸
ارديبهشت

شرح فرمایش جناب حداد از علامه طهرانی: انصافاً این‌ جملۀ ایشان‌ حاوی‌ أسرار و دقائقی‌ است‌، و حقّ مطلب‌ همینطور است‌ که‌ افاده‌ فرموده‌اند. چرا که‌ در نماز اگر انسان‌ متوجّه‌ معانی‌ نماز شود که‌ مثلاً إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ به‌ معنی‌ آنست‌ که‌: من‌ فقط‌ ترا عبادت‌ میکنم‌ و از تو استعانت‌ می ‌طلبم‌، ذهن‌ و فکر نمازگزار بدین‌ حقیقت‌ متوجّه‌ بوده‌ و از توجّه‌ کامل‌ به‌ خدا غافل‌ است‌؛ در حالیکه‌ باید توجّه‌ صد در صد به‌ سوی‌ خدا باشد و مخاطب‌ فقط‌ خدا باشد، و در اینصورت‌ دیگر توجّه‌ به‌ معنی‌ نیست‌ مگر به‌ نحوۀ آلی‌ و مِرْآتی‌، همچنانکه‌ در نماز نباید انسان‌ توجّه‌ به‌ الفاظ‌ و عبارات‌ آن‌ داشته‌ باشد مگر توجّه‌ آلی‌ و مِرْآتی. زیرا اگر توجّه‌ به‌ الفاظ‌ نماز از صحّت‌ ادا کردن‌ و تجوید آن‌ و أداءِ از مخارج‌ آن‌ شود، دیگر آن‌ نماز، نماز نیست‌؛ نه‌ توجّه‌ به‌ خداست‌ و نه‌ توجّه‌ به‌ معنی‌. ولی‌ اگر توجّه‌ به‌ خدا شود و انسان‌ در خطاب‌ و مکالمه ‌اش‌ با خدا لحظه‌ ای‌ فرود نیاید، نه‌ فکر الفاظ‌ نماز را بنماید و نه‌ فکر معانی‌ آنرا، در اینصورت‌ تمام‌ الفاظ‌ خود بخود به‌ نحو آلی‌ و مِرآتی یعنی‌ با نظر غیر استقلالی‌ آمده‌ و به‌ دنبال‌، جمیع‌ معانی نیز به‌ طریق‌ آلی‌ و مِرآتی‌ نه‌ با نظر استقلالی‌ آمده‌ و همه‌ به‌ نحو صحیح‌ و مطلوب‌ أدا شده‌ است‌ بدون‌ آنکه‌ در توجّه‌ تامّ به‌ خداوند و حضور قلب‌ خللی‌ وارد آید. مثلاً در همین‌ مکالمات‌ و گفتگوهائی‌ که‌ ما شبانه‌روز با هم‌ داریم‌، و در سخنرانیها و خطابه‌ها و مراجعات‌ و فصل‌ خصومتها و سائر اموری‌ که‌ در آنها عنوان‌ تخاطب‌ و گفتگو است‌، تمام‌ توجّه‌ ما به‌ شخص‌ مخاطب‌ است‌ نه‌ به‌ خطاب‌. آنچه‌ در خطاب‌ از مغز و اندیشۀ انسان‌ بر زبان‌ جاری‌ میشود همه‌اش‌ درست‌ و صحیح‌ است‌، بدون‌ اینکه‌ ما توجّه‌ به‌ صحّت‌ آنها داشته‌ باشیم‌؛ و اگر یک‌ لحظه‌ توجّهمان‌ را به‌ عبارات‌ و مطالبی‌ که‌ ردّ و بدل‌ می‌شود منعطف‌ سازیم‌، اصل‌ توجّه‌ به‌ خطاب‌ از میان‌ میرود و در آن‌ لحظه‌ دیگر مخاطبی‌ وجود ندارد. ...

  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۶
  • ۱۶۲ نمایش
  • آریا هاتف

درست است آقا؟ عرضم این است که سعی کنید این را یک کمی درست بخوانید. تند تند تند نباشد. حالا اینجا که گرفتار دست بنده می شوید و من یک کمی طول می دهم. خب خیلی هم به شما سخت می گذرد که مثلا در رکوع دو تا ذکر می گوییم. سخت است دیگر. یک وقت هم خودتان نماز که می خوانید یک ذره. یک ذره. یک چیز دیگر علاوه بر اینکه این نماز را یک ذره با طمانینه و یک ذره بیشتر از حداقل واجب. ببینید حداقل واجب سه تا سبحان الله است. بعضی از بزرگان هم می گویند که فقط ذکر بگویید. یا الله می گویند و بلند می شوند. سبحان الله و بلند می شوند. این هم می شود. بروید بگردید ببینید مرجع تقلیدتان چه می گوید. اگر فقط یک ذکر بگوییم کافی باشد خب به جای اینکه سه تا سبحان الله بگوییم یک دانه می گوییم راحت تر است دیگر. باور کنید بعد پشیمان می شویم. منبع: از فرمایشات حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان.

  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۵
  • ۱۵۶ نمایش
  • آریا هاتف
  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۴
  • ۱۶۹ نمایش
  • آریا هاتف

هراس از دست دادن...

۲۸
ارديبهشت
  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۳
  • ۱۹۱ نمایش
  • آریا هاتف
  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۶
  • ۲۵۶ نمایش
  • آریا هاتف

بشر المومنین...

۲۷
ارديبهشت

مسأله «تبشیر» پیامبر (صلى الله علیه وآله) تنها محدود به پاداش اعمال نیک مؤمنان نمى شود، بلکه خداوند آن قدر از فضل خود به آنها مى بخشد که موازنه میان عمل و پاداش را به کلى بر هم مى زند، چنان که آیات دیگر قرآن شاهد گویاى این مدعا است. در یک جا، مى فرماید: «کسى که کار نیکى کند ده برابر به او پاداش داده مى شود». در جاى دیگر مى گوید: «مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ کَمَثَلِ حَبَّة أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَة مِائَةُ حَبَّة وَ اللّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ». که بر طبق آن گاه پاداش انفاق، هفتصد برابر، و گاه، بیش از هزاران برابر خواهد بود. و گاه از این هم فراتر مى رود و مى گوید: «هیچ کس نمى داند چه پاداش هائى که موجب روشنائى چشمها است براى آنها پنهان داشته شده». به این ترتیب، ابعاد فضل کبیر الهى را از آنچه در وهم و تصور بگنجد، دورتر و فراتر مى برد.

  • ۰ نظر
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۴۳
  • ۳۴۴ نمایش
  • آریا هاتف