!هاتفی از غیب

!هاتفی از غیب

علم خمینی بر زمین نمی ماند..
مگر ما مرده ایم؟!

رزمنده‌ای جامانده از یاران شهیدش...
وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا وَیَرْ‌زُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ | طلاق

پیام های کوتاه
  • ۱۰ اسفند ۹۳ , ۱۲:۴۵
    هدف!
جملک
کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

شیعه یعنی باانصاف..

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ب.ظ


انصاف به چه معناس؟
انصاف در یک کلام مختصر و مفید همان فرمایش امام حسن علیه‌السلام است، که آن‌ چه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آن‌چه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند
.
بهترین راهکار برای تقویت و پرورش این صفت برجستهٔ اخلاقی اینه که مدام خود را جای دیگران قرار بدیم و با خود بگیم؛ اگر من جای او بودم چه انتظاری ازش داشتم؟
مثلا خانمی که در انتظار بازگشت شوهرش به منزل است یک لحظه با خود بگه؛اگر من جای شوهرم بودم که از صبح تا شب سرکار بودم و با مشتری و ارباب رجوع سروکله زده بودم و خسته از کار، راه، ترافیک بودم دوست داشتم هنگام ورود به خانه، همسرم چه برخوردی با من داشته باشه؟
.
یا آقایی هنگام بازگشت از محل کار به منزل با خود بگه؛ اگر من جای همسرم بودم که از صبح تا شب با این بچه های شیطون! سروکله زده بودم و در محیط بسته و یک‌نواخت خانه مشغول شست و شو،کارمنزل و پخت و پز بودم دوست داشتم شوهرم هنگام ورود به منزل چه برخوردی بامن داشته باشد؟ .
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: مَنْ وَاسَى الْفَقِیرَ وَ أَنْصَفَ النَّاسَ مِنْ نَفْسِهِ فَذَلِکَ الْمُؤْمِنُ حَقّا «بحارالانوار/ج۷۲/ص۲۵»
.
رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرمایند: هر که همدردى کند با مستمند، و با مردم با انصاف باشد، اوست مؤمن راستین

  • ۹۴/۰۲/۱۴
  • ۴۰۶ نمایش
  • آریا هاتف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی